zondag 29 mei - wandeling van camper naar Victoria downtown

30 mei 2022 - Victoria, Canada

Na een slechte nacht en veel pijn, veroorzaakt door maagzuur, maar met een lekker ontbijtje ons klaar gestoomd voor een Boardwalk langs de haven van Victoria. Maagzuur komt doordat onze arts (Rietveld) een email had gestuurd dat Pantazol niet zo best was en ik daar snel mee moest afbouwen (na 35 jaar slikken)  en dan stoppen. Nu dus opletten wat we de komende dagen eten zodat we zomin mogelijk de Pantazol hoeven te slikken.

Wandeling naar Victoria van 5,5 km was mooi. Het was zondag en zonnig dus vele Victorianen waren vrij en maken dan een wandeling met kids, dogs of beiden. Victoria is erg gezellig en erg relax, anders dan Vancouver. Veel afgesloten terrasjes die druk waren bezet. Een mooi winkelcentrum van Hudson Bay met daarin allerlei andere winkels met de zelfde Hudson prijzen. In Canada zeggen ze dat Vancouver de duurste stad is van de wereld maar  Victoria is volgens ons toch echt duurder.... wat een prijzen hanteren ze hier.

Na twee uur slenteren en wat gegeten bij de Food-court van Hudson Bay waren de oudjes op. Zowaar niets gekocht, dat mag ook wel worden opgemerkt. Misschien morgen want dan gaan we weer die 11 km wandelen met hopelijk hetzelfde weer als vandaag. De wandeling kan ook nog worden omgezet naar de water taxi van Victoria...... leuke vaart door de haven met daaromheen dalende en stijgende watervliegtuigen.

Hopelijk vannacht geen last van maagzuuuuuuuuuuuur