Zondag 19 juni - Clinton Pines RV Park

20 juni 2022 - Clinton, Canada

We zijn redelijk vroeg vertrokken van de Dutch Lake campground voor een rit van 192 km naar Clinton. Uiteraard moesten we weer tanken wat eigenlijk dagelijks moet plaatsvinden. De omgeving is bijna overal prachtig, veel groen en schitterend uitzicht. Helaas kregen we onderweg weer te maken met regen, waardoor we de kortere weg door de bergen hebben laten schieten en via de Hwy naar Kamloops zijn gereden. Is omrijden maar weer de bergen door met een flinke regenbui zagen we niet zitten. En met de camper veroorzaken we ook vaak files waardoor we regelmatig langs de kant gaan staan om de auto's/trucks te laten passeren.

We waren ondanks de omweg toch redelijk vroeg in Clinton dus even het dorp doorgereden. Zag er leuk uit en lag nog vrij dicht bij de Clinton Pines campground dus aanmelden en camper installeren. Op de campground stond ook een trailer restaurant van de eigenaar die als hobby in het weekend fish en chip verkocht. Het was nog vrij rustig op de campground en kregen een mooi plekkie met uitzicht op het dorp. Nadat we de camper hadden neergezet zijn we nog even bij "Big's H restaurant" langsgegaan voor Fish en Chips.  Was prima verzorgd en nog erg lekker ook... leuke bijverdienste want vele locals kwamen hier even wat halen.

Na de Fish en Chips zijn we naar het dorp gewandeld om wat foto's te maken en kijken of we een leuk restaurant konden vinden. Bijna bij het einde van de ''Main street" hebben we een heerlijk ijsje gekocht bij "Hennies" ijssaloon. Toen we onder de overkapping van het winkeltje stonden begon het toch keihard te gieten....... binnen een paar minuten stonden de straat blank. Dus even lekker op een draaikruk gaan zitten en wachten tot het wat minder werd. Zoals zo vaak kan het hier elk moment regen en daarna gewoon weer lekker zonnig

Na het behoorlijk groot ijsje was de trek om ergens te gaan eten even over. Geen probleem want we moesten toch het eten opmaken die we nog in de camper hadden dus als we alsnog honger kregen.

Morgen gaan we naar Texas Creek RV park, een campground met maar 5 sites voor campers, ben benieuwd. Dit is ons laatste campground voordat we teruggaan naar Vancouver waar we nog twee nachten staan op Burnaby campground voor inpakken en schoonmaken van camper. Donderdagmorgen gaan we vroeg naar Fraserway........