Dinsdag 21, woensdag 22 en donderdag 23 juni, Burnaby RV Park en inleveren van de camper

26 juni 2022 - Richmond, Canada

De weg van Whistler naar Vancouver (Burnaby  RV Park) was beter te rijden dan een dag eerder. We waren dan redelijk op tijd bij de campground om ons in te checken. Zelfde campground als waar we zijn begonnen, ligt het dichts bij Fraserway. We hebben twee dagen om even alles op order te brengen en de camper van binnen en buiten te cleanen. We waren woensdagmorgen helemaal klaar en de camper was spik en span. Dus even nog een wandeling van 5 km heen naar Tim Hortons voor een broodje en gelijk kijken voor een nieuwe koffer. Meegenomen tas was echt te klein voor wat we in die 7 weken bij elkaar hebben gespaard. We hebben een flinke koffer gevonden bij...jawel... walmart. Dus dat wordt 5 km terug met een grote koffer op me nek... bij wijze van spreken dan.  Woensdagavond hebben we de tassen en koffers opnieuw ingericht en tot onze verrassing hadden we nu plek over. Die kunnen we vast vullen met nog twee dagen rond slenteren door Vancouver.

Donderdagmorgen om 08:00 uur vertrokken naar Fraserway, onderweg even de tank volgegooid en camper bij Fraserway naar binnen gereden. Sleutels afgegeven en koffers uitgeladen...pff wat zijn die dingen zwaar. Cor heeft ze naar de opstapplaats van de shuttle gebracht. Samen met de Fraserway controleur de camper nagelopen. Wieldop en ijskast handle kapot was geen probleem. Nog even aangegeven dat we een nieuwe campingstoel hadden gekocht omdat de oude defect was en dat de propaantank niet konden vullen. Compliment dat de camper na 5 weken zo schoon is opgeleverd. Met de papieren van de controleur even alles afhandelen bij de in/uit check balie van Fraserway. We l gelijk geholpen maar duurde even voordat de dame alles kon afhandelen. Ik dacht dat we problemen zouden krijgen met een eventuele bekeuring in Amerika waar we geflitst zijn. Tijdens het wachten even gekeken of we wifi hadden. Een whatsApp van Marian dat Pa donderdagmorgen om 06:00 uur was overleden. Met een heel vreemd en dubbel gevoel sta je te wachten op terugkoppeling van Fraserway en gelijk gaat gedachten uit naar overlijden van mijn vader en naar Marian en Hennie die alles allen moet regelen. Uiteindelijk kwam de dame terug met de opmerking dat ik de stoel kreeg vergoed en ook nog eens $ 200 voor het ongemak mat de propaan tank. Euh.... dat was een behoorlijk meevaller. Bij de volgende huur periode van 3 of meer weken kregen we ook een week gratis huur. Dus (nog) geen bekeuring en nog $  200 rijker. Met de shuttle werden we naar het vliegveld gebracht voor het ophalen van een auto voor drie dagen, redelijk vroeg maar die tijd konden we best we invullen. Bij Hertz dachten ze daar anders over, ophaaltijd van de auto staat op 14:00 uur. Ik kon wel het contract aanpassen zodat ik de auto eerder mee kreeg en ook nog eens zonder volle tank. Kosten $ 50!! Nog gevraagd voor de drie dagen en kreeg een duidelijke JA. Bij de rekening die ik dan moest betalen stond $ 221 als eindrekening. Alleen voor 2,5 uur eerder de auto ophalen en zonder een volle tank. Als ik de auto na 11:00 uur zou inleveren werd de eind afrekening bij $ 411.

Sorry, draait alles maar terug, we gaan ergens lekker eten op de airport en wachten we 2,5 uur. Want voor $ 221 kan je veel eten. Ze keek even raar maar was verder geen probleem. Om 14:05 uur stonden ik weer in de rij en kreeg een andere medewerker waar alles snel was afgerond. We kregen nu een nog grotere bak als de eerste keer. Wel een Amerikaan (Dodge) 4 wiel aandrijving met echt alles er op en aan. Ook een navigatie systeem dus Samantha ging in de koffer. Ik voelde me net Verstappen met het semi schakelen, was even wennen maar we hebben Vancouver wel even onveilig gemaakt. Jammer dat die amerikaanse auto zo licht reageren en soms zweven.

WE hebben de laatste dagen met mooi weer heerlijk doorgebracht in Vancouver. Vrijdag parkeergarage opgezocht in downtown met navigatie muts. We kwamen bij een parkeergarage die ze aan het verbouwen waren en waar we wel mochten staan. Toen we buiten kwamen en een straat uitliepen schrokken we toch wel een beetje. Het was de achterbuurt van  Vancouver met zwevers, drugverslaafde en dealers. Echt een straat vol. Dit voelde niet prettig en we zijn dan ook weer terug gegaan naar de garage en auto gepakt en naar de juiste buurt gereden. Het was erger dan we eigenlijk van deze buurt hadden verwacht........... het was mooi weer en in de juiste buurt hebben we nog even rustig gewandeld.

Zaterdag (de laatste dag van onze vakantie hebben we grotendeels doorgebracht op Granville Island> was ontzettend druk dus een pakeerplek konden we met die grote auto wel vergeten. Paar honderd meter was een parkeergarage die bijna leeg was dus daar neergezet en het kleine stukje gaan lopen. Daar zijn die Canadezen met zo lui in als die Amerikanen.  Het was echt gezellig en hebben dan ook op verschillende plekken een bankje gepakt om lekker de mensen te bekijken en te genieten van de mooie omgeving en haven. Er is hier volop recreatie omdat en geen beroepsvaart is en iedereen zich aan de vastgestelde snelheid moet houden. Die zouden ze ook in Rotterdam moeten creëren. We hebben gebruik gemaakt van de verschillende eettentjes die volop aanwezig zijn. Zo ook een lekker broodje verse krab.... met een krab prijs. We zijn nu terug in hotel en gaan ons via internet inchecken en ticket uitprinten. Nog even alles koffers nagelopen en kleren klaargelegd voor de terugreis.

Het was een hele mooie en fijne vakantie met een minder fijne afloop maar we wisten dat het kon gebeuren. Gelukkig heeft Marian en Hennie geregeld dat we bij de crematie aanwezig kunnen zijn.

Foto's en eind verslag doen we thuis want internet vliegt te pas en te onpas uit......

1. Hennie en Marian:
    26 juni 2022