Maandag 20 juni - Texas Creek RV park in Lillooet

21 juni 2022 - Whistler, Canada

Vandaag een kort ritje van Clinton naar Lillooet. We hebben via internet een kleine campground gevonden met 5 plekken voor campers. De hele weg is gewoon schitterende en vrij stil. Af en toe een rustplek opzoeken om een paar auto's voorbij te laten gaan. Bij een van die rustplekken stond een camper waarvan de bestuurder zo uit een cowboy film was gestapt. Lang grijs haar, cowboy (o)benen en uiteraard in een spijkerbroek.> We stonden samen een foto te maken van het mooie uitzicht totdat hij iets tegen zijn vrouw zei........ euh hoor ik daar nu een bekent accent? Het stel kwam uit Heerenveen en hadden drie mooie weken achter de rug. Gaan ook eind van de week weer terug naar huis. We hebben even gezellig gebabbeld de ervaringen van onze reis uitgewisseld.

We zijn verder gereden want we moesten de campground nog opzoeken want Samantha (GPS) kon de locatie niet vinden> we vragen te vroeg om ons in te checken dus even het dorp in. Mag de naam dorp eigenlijk niet hebben, was meet een gehucht. De meesten winkeltjes waren dicht op maandag. Een restaurant van een "hotel" was open dus  even lunchen. het was druk met de locale bevolking en de bediening (1 meisje) werd een beetje gek. Binnen was het echt een restaurant van uit de jaren zeventig net als de menukaart, behalve de prijzen dan. We hebben beide een grote Caesarsalade genomen want en hebben de hamburger overgeslagen, beetje aan onze lijn denken.

Het was tijd om de campground te zoeken. Bij een smal bospad zagen we een klein bordje Texas Creek RV park. Jeetje, dat voorspel niet veel goeds. Moeten we met die grote camper dat smalle pad naar boven toe? Na 100 meter zagen we een huisje staan met een bordje "öffice". Nergens een camper te bekennen behalve een klein blokhutje. Camper neergezet en een vriendelijk dame vroeg of wij een reservering hadden en die hadden wij ook. Na betaling van 30 dollar en 10 dollar voor wat hout voor vuurkorf  kregen we onze site nummer..... 5. Een kleine plek waar we met moeite de camper redelijk in konden krijgen. Aansluiting alleen water en power..... dat stond ook op de website. Toen we de camper wilde installeren werden we aangevallen door verschillende beesten waaronder anderen een redelijk groot zwart beest van 3 cm. Na wat meppen en slaan hebben we de waterslang gekoppeld, nu de power nog. Er zat geen aansluiting voor de power van de camper. Het was gewoon een stopcontact met een rubber matje overheen geplakt. Dus geen power vannacht. We zaten in de camper bij te komen van de slachtpartij die we moesten leveren om niet geprikt te worden. Lampje ging branden....we gaan hier weg....want buiten zitten was geen optie en in de camper was het erg warm. Airco kon niet aan want we hadden geen power en alles op de accu doen wilde we ook niet. Netjes aangegeven dat we weg gingen en dat we het staan geld en 10 dollar voor het hout niet terug hoefden. Ze vonden het jammer want waarschijnlijk waren wij de enige gekken dit hier hadden gereserveerd.

Op naar Whistler, zo'n 160 km verder daar zijn twee grote campgrounds en hopelijk hebben zij een plek voor de nacht. De weg er naar toe was tot nu toe de meest inspannende van de gehele vakantie, scherpe bochten met flink stijgen en dalen. Cor de had de beugel bij de deur bijna door midden gebroken van de spanning, soms met ogen dicht en niet naar beneden kijken............Rond 18.15 reden we Whistler binnen en de GPS gaf aan waar we de campground konden vinden. Na een half uurtje door een woonwijk te zijn gereden hebben we het maar aan iemand gevraagd zonder GPS kennis. We moesten 6 km terug voor een campground Riverside. Whistler is een dorp waar veel toeristen zowel zomers als 's winters graag naar toe gaan, dus maar hopen dat er nog een plekje vrij was. Na wat zoekwerk van de receptie medewerker was er nog een plek vrij....gelukkig, we hoeven niet verder te rijden. We staan nu op een aardige plek en gaan morgen rustig op weg naar onze eindbestemming waar we twee nachten verblijven om de camper schoon op te leveren.

we hebben (ook Cor) weer genoten van een prachtige rit vandaag, morgen de laatste 140 km van deze bergweg op weg naar Vancouver.