Zondag 22 mei - vandaag gaan we naar Capilano RV Park

23 mei 2022 - Vancouver, Canada

Eerste nacht in camper ging prima, we hebben beide heerlijk geslapen. Omdat het erg druk is op de campground hebben we (ik dan) de douche in de camper geprobeerd. We gaan de Rocky's in dus krijgen we meer te maken met koude of geen douche.

Nog even alles een vast plekkie gegeven en een lichte ontbijt (thee en 2 speculaasjes) gingen we met 'volle' maag op stap. het bakbeest was moeilijk in te parkeren op een kleine plek maar uitrijden ging ook niet makkelijk, Na een paar steken konden we zo weg rijden op weg naar een Walmart. Het was heerlijk rustig op de weg.  Het was zondag en de Canadezen hadden een lang weekend, maandag is het Victoria Day. Met een TomTom en een Garmin als GPS's konden we niet verkeerd rijden. Een Walmart supencentre was valk bij de Campground, dus eerste even het nodige inslaan en dan op naar Capilano RV Park.

We weten dat Canada duurder is als Nederland en dat merkte we ook bij het afrekenen. Er moest een BBQ worden gekocht en daar wordt natuurlijk ook vlees bij. Verder alles ingeslagen wat we echt nodig hadden....... bij de kassa knikken ze nu nog naar ons ($330,-) Onderweg nog even langs de Japanner voor een sushi schoteltje.

We waren binnen 10 minuten op de Campground, inchecken en op naar ons besproken site 35. Hier hadden veel meer ruimte en de stond dan ook snel op zijn plek. Even alles aansluiten en bijkomen van het winkelen bij Walmart, bijna 3 uur daar rondgebracht.

Bij de wateraansluiting ging er iets niet goed, de verkeerde slang aangekoppeld, dat zorgde voor wateroverlast in toilet en wasbak douche. Behoorlijk wat water kan de camper inlopen. Vlug de slang ontkoppelt en alles drooggemaakt (zo de camper is in ieder geval schoon). Alleen  hadden we nu extra wasgoed van de handdoeken. Pff ....we hadden het gelukkig snel onder controle... en dat zonder paniek.

Het activeren van de Slide-out was even zoeken, dat ging heel anders dan we gewend waren.....  eigenlijk alles is anders in deze nieuwe camper.

Morgen gaan we naar de ferry voor een overtocht van een paar uur naar Vancouver Island. Ben benieuwd of ze reageren op een grote van de camper. Hij is 2 meter langer dan we hebben opgegeven bij reservering.

1. Hennie en Marian:
    23 mei 2022
    Jullie zijn toch op vakantie?