Maandag 23 mei en dinsdag 24 mei - We zijn op Vancouver Island

25 mei 2022 - Ucluelet, Canada

We zijn maandag niet al te vroeg (10:45) vertrokken van Capilano RV Park om naar de Ferry van Horseshoe Bay naar Nanaimo. Het was rustig onderweg ivm Victoria Day. en waren ruim op tijd. Wel benieuwd wat ze gingen zeggen van de lengte van de camper, we hadden 27 ft opgegeven en komen met een (door een dame opgemeten) 30 ft aanzetten. Geen probleem, gewoon 40 dollar meer betalen en je mag mee. Overtocht was winderig dus binnen blijven en lekker van de mooie tocht genieten. Canadezen hebben al jaren het eetgewoonte van de Amerikanen overgenomen. Zodra we van wal gingen stonden er lange rijen bij het 'Kombuis'. Niet voor een bakkie koffie of broodje ham/kaas maar voor een vette hap met grote cola.

Je ziet veel slonzige mannen en vrouwen in Canada, trekken echt van alles aan, oude mannen met de spijkerbroek die 4 maten te groot is en vrouwen met turbodijen in legging. Echt goed geklede Canadees ziet  je weinig, kan ook bijna niet met de prijzen die ze hier moeten betalen voor leuke kleding. Het gekke is dat ze dan wel in een slurpende grote bak of truck hun boodschappen komen doen.

Onze mini cruise duurde bijna 2 uur voordat we grond onder de camper voelde. Op naar Livings Forest Campground, ongeveer 30 minuten rijden. We hadden besproken dus alles was zo geregeld. Gelijk een pakket 'fire wood' voor de vuurkorf (oude velg van een truck). Site 135 met een mooi uitzicht. Even snel de BBQ in elkaar gezet, toen teruggelopen naar receptie voor wifi code. Een schitterende campground met maar een enkel hotspot waar verschillende mensen staan te bellen om te chatten. Dus geen echte Wifi

Dinsdag morgen om 11:00 uur vertrokken van de campgrond richting Ucluelet via de Pacific Rim. Bij Livings Forest konden ze geen propaan gastank bijvullen, daarvoor moest je een benzinepomp opzoeken die dat wel kon. Nou ja, we zijn gewoon gaan rijden en kijken of we een pomp zagen met propaan gas. Uiteindelijk vlak bij het plaatsje waar we twee overnachtingen hebben is een pomp met propaan gas.

De Pacific Rim is een prachtige weg met veel bochten en  je gaat berg op berg af. Met zo'n grote camper is dat best inspannend. We deden gauw 3 uur over 140 km en een halve tank benzine er tegen aan gegooid. Dat gaat behoorlijk oplopen deze vakantie, ook hier is de benzine aardig duurder geworden.

We staan op een campground met 6 plekken aan de rand van de Pacific Ocean. Het regent nu behoorlijk dus geen kampvuur vanavond en ook de BBQ blijft in de camperbak.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hennie en Marian:
    25 mei 2022
    Leuke om zo jullie reis te volgen