woensdag 11 mei - Vandaag hebben we Capilano Bridge "bedwongen"

11 mei 2022 - Richmond, Canada

Ook vandaag was het weer niet best, bijna de hele dag missel regen en af en toe korte periode droog. Op onze Bucketlijst stond een bezoek aan het Capilano suspension Bridge Park met de bekende lange hangbrug over een behoorlijke diep ravijn. Voor Cor echt een hele uitdaging met haar hoogte vrees, en dan ook eens nog over de wiebelende hangbrug lopen. Ik zag de angst in haar ogen toen we bij de aanvang van de brug stonden, maar ook de wilskracht om toch over die brug te lopen. Ze gaf aan dat ze dit voor de vakantie had beloofd. Respect want en waren soms mensen die de brug aardig heen en weer lieten gaan. Toen we aan de andere kant waren vroeg ze wel voorzichtig of we terug ook over die brug moesten, ja dus.

De trail in het park hangt aardig boven de grond en gekoppeld met touwen en stangen aan behoorlijk grote bomen. Ook de cliff-walk was een uitdaging voor Cor maar een stuk minder dan de hangbrug.

Aan de andere kant van het ravijn kwamen we terecht bij Loggers Grill, dus even een foto gemaakt van onze heldin en daarna wat gegeten. Het was een leuke ervaring  maar wel jammer het weer niet best was, had de dag nog leuker gemaakt.

Op de terugweg nog even even wezen shoppen (kijken) in de outlet mall. Kijken wat we eventueel voor de klein kids kunnen meenemen want de laatste drie dagen van de vakantie verblijven we ook Vancouver. Wel een lekke e regens jas voor Cor gekocht want met wandelen in de Rocky's zal die wel hard nodig zijn.

Bij het hotel aangekomen de Highlander geparkeerd en even bijkomen van de enerverende dag. Het was even droog en zijn we lekker gaan wandelen naar de dichts bij zijn de winkels voor wat te snoepen in het hotel. Onderweg begon het weer te regenen (Cor had lekker de nieuwe regen jack aan). In de regen op zoek naar een Sushi afhaal restaurant. Die moest vlakbij het hotel zitten, We hebben hem dan ook gevonden met op deur "Closed"', hebben wij weer, ons lekker gemaakt met een dooie japanner. Zeik nat de auto gepakt en 100 meter verder iets gegeten bij Danny's. Cor herinnerde zich dat onze eerste restaurant (in 1993 met de kinderen) ook een Danny''s was, nl in Oakland (San Francisco). Het eten was goed..... maar uiteraard teveel voor die ouwetjes.

Vannacht hoop ik wel door te slapen net als Cor, Morgen staat Vancouver downtown, met een bezoek aan China-town en Stanley Park op de rol.

1. Sandra Van den Maagdenberg:
    13 mei 2022