Donderdag 12 mei - Regenachtige Vancouver verkennen

12 mei 2022 - Richmond, Canada

Vandaag was de planning om wat aandachtspunten in Vancouver te bezoeken. Vroeg uit de veren en 'Maxima" ingesteld voor de juiste route. Het zag er niet best uit, het regende behoorlijk. In downtown aangekomen was de geplande parkeergarage gesloten. Aan "maxima" gevraagd voor een alternatief. Nou die hebben we van de gekregen, de duurste parkeergarage van Vancouver. Maar geen probleem, wagen neerzetten en kijken of het te doen was om naar het gezellige deel van downtown te wandelen. Helaas zwembroek vergeten anders hadden we er naar kunnen zwemmen. Het was gewoon klotte weer en we werden behoorlijk nat na nog geen 5 minuten lopen. Het was inmiddels tijd om het ontbijt en lunch tegelijk te nuttigen. Een vriendelijk Canadees (zonder trees) gaf aan dat je het beste kom gaan eten in een behoorlijke grote Shopping Mall. Na twee blokken hadden we de Mall gevonden en ook nog eens met goedkopere parkeergarage. Als eerste hebben we de Food afdeling bezocht om wat te eten. De Mall was erg groot en druk (natuurlijk wilde iedereen wel  terugbeetje opdrogen). Na een half uurtje moesten we terug naar de eerste parkeergarage want de tijd was bijna om. Het regende nog steeds hard maar volgens mij wist ik wel de weg......mooi niet dus. Als twee natte droppies dan maar vragen waar de bewuste garage was. Nou dat was niet makkelijk, niemand hard gehoord van deze garage. Uit eindelijk wees een dame ons de juiste weg.

Wat gaan we nu doen, was te vroeg om naar hotel te gaan en buiten was het nog steeds 'bar en boos' weer. Dan maar terug naar de grote Mall en lekker droog slenteren. Je vraagt je af waar die Canadezen (of liever gezegd Chinezen) het geld vandaan halen. Prijzen (omgerekend in Euro's) liggen hier hoger dan in Amerika of zelfs Nederland. Vancouver is werkelijk overgenomen door Chinezen, ze zijn echt in de meerderheid, waar je ook komt. Vandaag ook door de ghetto van Vancouver gereden. Met die plensbui lagen en nog behoorlijk zwevers op straat en was de omgeving verpaupert. Ook Vancouver is aan het veranderen, jammer. Vandaag geen foto's... wel natte kleren