Vrijdag 13 mei - Koffers inpakken, uitchecken op op weg naar de ferry voor Suites on Velvet

13 mei 2022 - Gibsons, Canada

Vandaag moesten we vroeg (05.30 uur) opstaan om ons klaar te maken voor uitchecken bij Sandman Hotel. Cor lag nog lekker te slapen door de twee tramadoltjes van gisteravond. Ze had behoorlijke rugpijn van het slenteren in Vancouver. Na douche de koffers en tassen opnieuw ingedeeld. Intussen werd Cor ook wakker met gelukkig minder pijn dan gisteren. Om 08.00 uur stonden we klaar om uit te checken, dat ging gelukkig snel. Nu proberen om op tijd in North Vancouver te komen. In de GPS de route ingetikt naar een Walmart om nog even wat voedsel in te slaan. Na een 1 uur rijden door Vancouver kwamen uit bij Campground Burnaby, shit we verkeerde route gekozen. Gelukkig hadden we nog voldoende tijd om bij de ferry te komen die om 11.55 uur vertrok en waar je een uur eerder moet aanmelden.  Het was erg druk onderweg waardoor we de Walmart maar hebben overgeslagen. Richting ferry werd het al een stuk rustiger en hadden we nog tijd voor een broodje bij Subway. Om 09.15 waren we bij de controlepost, omdat we hadden gereserveerd kregen we een rood kaartje waarmee we redelijk vooraan stonden op de ferry op te rijden. We moesten alleen nog wel 1,5 uur wachten...pff.

De tocht met de ferry was prachtig en duurde ongeveer een uur. Op het eiland aangekomen waren we te vroeg om ons in te checken voor de suite dus maar even kijken of we hier wat eten konden inslaan. In de winkel merkte al snel dat we te maken hadden met eilandprijzen, die lagen hoger dan in Vancouver en zelfs hoger dan in Nederland. Rond 16.00 uur richting Edda & Heike (de eigenaren van de suite) gereden. Bij aankomst stonden we even te pielen om de auto redelijk neer te zetten toen we een heel warm en vriendelijk ontvangen werden. Een erg leuk stel wat al enkele jaren de prachtige suite verhuren en daarom vele prijzen hebben gekregen. We hadden uit Nederland een presentje (tas met Nederlandse producten) waarvan ze erg onder de indruk waren. Na uitleg van de Hot-tub en wat over noodzakelijke info gingen zij weer naar hun woning. Indien we iets nodig hadden of iets miste moesten we een email of telefoontje geven. ze hebben privacy hoog in het vaandel staan en laten ons de gehele wek met rust. Op een emailtje na dat ze ons nogmaals bedankte voor leuke dingen die we uit Nederland voor hun hadden meegenomen.

Even wat drinken, uitpakken en heerlijk genieten van het uitzicht. Voor het eten zijn we lekker in de Hot-tub gegaan, was echt heerlijk. We lagen vroeg op bed... en moesten nog even tegen elkaar zeggen dat we geluk hebben met de prachtige suite, Licht uit en heerlijk slapen