Zaterdag 14 mei - Strandwandeling naar Roberts Creek

14 mei 2022 - Gibsons, Canada

Vandaag stond op de planning een strandwandeling naar Roberts Creek. Dus wandelschoenen aan en een lekkere trui wat het zag er niet echte lekker uit. Net toen we weg wilde gaan begon het te regenen (alweer). Plannen aanpassen en auto gepakt om naar Sechelt te rijden, iets verder het eiland op. Onderweg kunnen we altijd nog het strand opzoeken. De weg naar Sechelt ligt tussen hoge bomen en is erg mooi. Na wat rondrijden in Sechelt (het regende nog steeds een beetje) hebben we een restaurant opgezocht. Ons leek het Lighthouse aan de haven wel een leuk restaurant met locale bevolking die daar kwamen eten. We hebben heerlijk gegeten en de mensen in het restaurant zitten opnemen. Het is een totaal andere volk als we gewend waren in Vanouver. Geen holbewoners maar het slag mensen die zelf willen bepalen hoe ze leven. Mooie en minder mooie huizen staan naast elkaar. De een een prachtige tuin de ander een schroothoop met allerlei troep. Dat laatste zie je ook erg veel in de bergen van Amerika. De kledingdracht is bijna overal het zelfde, een spijkerbroek met kruis op de knieën en een te grote hoodie. Cor keek soms jaloers om zich heen en wilde eigenlijk vragen waar ze die kleren kon kopen. Na eten nog even een Farm/Art mark opgelopen wat niet echt iets betekende. Vlak bij was een Supermarkt waar we wat voor de avond moesten halen.

Op de terugweg naar Gibson even gestopt bij de boulevard van Sechelt. Smal stukje strand van stenen en boomstammen, omdat het droog was zijn we als ouwetjes lekker op een bankje gaan zitten en naar Strait On Georgia gekeken.  Wat foto's gemaakt maar staan nog op camera dus die  komen nog.

Ga nu van een echte Gibson whisky genieten.

1. Sandra Van den Maagdenberg:
    15 mei 2022
    Gelijk heb je! Lekker van genieten.
    Jullie gaan dus op zoek naar de klederdracht! Hahaha