Donderdag 26 mei en vrijdag 27 mei - Terug naar Nanaimo Living Forest Campground

27 mei 2022 - Victoria, Canada

Vannacht hebben we goed geslapen (voor Cor normaal), geen gekletter van regen op de camper. Douche gepakt, ontbijtje genuttigd en camper afgekoppeld. Vandaag gaan we weer de mooie Pacific Rim op, een weg met up en downs en scherpe bochten. Voor een camper van 29/30 ft best inspannend. Onderweg nog een uurtje stil moeten staan ivm werkzaamheden aan de weg. Gelukkig kan je dan met een camper naar toilet ipv de gore dixie langs de weg.

We zijn in Port Alberni gestopt om even de armen en benen te strekken. Uiteraard op een parkeerplaats waar ze een Walmart hebben. Nieuw stoeltje gekocht want die van Fraserway was rijp voor de stort. Verder nog wat etenswaren ingeslagen en verder de weg vervolgd. Cor heeft nog wel haar geliefde Walmart tasje gekocht…..

Bij Coombs gestopt voor een bezoek aan de Dutch Shop voor Hollandse kaas, stroopwafels, drop, beschuit en jam van jumbo. Helaas geen Nederlandse prijzen……. Coombs is toeristisch plaatsje die het moet van vakantiegangers. De Dutch shop had de afgelopen 2 jaar geen mens gezien en was het moeilijk om het hoofd boven water te houden.

Via Coombs hebben we de Hwy naar Nanaimo, een prettige weg om te rijden in de spits, in ieder geval veel fijner dan door de stad Nanaimo.

Op de campground aangekomen snel camper neergezet, site 158, en alles aangesloten. Even snel een magnetron maaltijd klaargemaakt want het weer was niet echt lekker voor de BBQ.

Morgen gaan we samen een wasje draaien want we zijn door onze kleren heen. Een fris T-shirt is toch wel fijn.

Vrijdag:

Vuile was bij elkaar gezocht en met twee favorieten tassen van Cor (Walmart) op weg naar de Laundry. Het was til dus konden we twee grote wasmachines gebruiken. We hebben 1 uurtje gewacht (inclusief drogen) in de recreatie ruimte van de campground. Na wat strijkwerk van Cor zijn we weer terug gelopen naar de camper.... toch 20 minuten lopen..pff.

De middag rustig aan gedaan en lekker buiten gezeten, was wel fris maar droog. 's avonds BBQ aan en firepit opgestookt. Werd gelijk iets warmer buiten. Rond 22.00 uur werd het echt fris en dook Cor de camper in, ik heb nog een half uurtje genoten van ons 'kampvuur'.

Vannacht weer lekker geslapen, komt waarschijnlijk door de frisse lucht.