Woensdag 18 mei - Geen regen maar wel veel wind, dus lekker naar het strand (kiezelstenen en hout)

19 mei 2022 - Gibsons, Canada

Weer zag er goed uit, geen regen maar wel veel wind. Leuk om langs het strand te lopen en kijken naar de flinke golven die op de kiezelstenen beukten .Wel even warme trui aangetrokken en een regenjack meegenomen. Door de wind was het best nog fris. Bij strand aangekomen moesten we wel even over de flinke boomstammen klimmen om op het kiezelstrand te komen. Het was wel erg stil op het strand, af en toe een verdwaalde Canadees die zijn hond aan het uitlaten was.  Dicht bij het water zagen we een jonge zeehond vlakbij zijn kop boven het water uitsteken en keek ons vreemd aan... Toen we langs het strand liepen kwam de zeehond achter ons aan en zagen we zijn kop boven water uitkomen. Was een leuk gezicht en onze eerst kennismaking met "gevaarlijk" wild.

Na lekker te zijn uitgewaaid auto gepakt en het eiland noordelijke opgereden. Het blijft een mooie weg om te rijden die niet snel zal vervelen. In Sechelt een restaurant opgezocht voor een lunch. Een antiek jaren 60 restaurant, zowel interieur als muziek die er werd gespeeld. Duurde even voor de uitsmijter kwam maar dan krijg ook wel iets, een aardige bord vol met alles er op en aan..... Jeetje moeten toch weer een doggie-bag vragen.

Om dat we beide het gevoel hadden dat we het avond eten, bij het Lighthouse, beter konden uitstellen zijn we de supermarkt maar ingegaan voor iets lichts. We blijven ons verbazen over de prijzen die ze hier hanteren. Alles is duurder dan in Nederland

Eind van de middag terug gereden naar Gibson en lekker de zware loopschoenen uitgedaan, trainingsbroek aan een heerlijk even onderuit.

's Avonds begon het hard te waaien met een flinke regenbui wat met het mooie uitzicht best gezellig was.