Vrijdag 3 juni en Zaterdag 4 juni twee lange ritten met soms erg slechte wegen

5 juni 2022 - Park County, Montana, Verenigde Staten

Klote nacht achter de rug, ten eerste door de harde regen, wat in de camper duidelijk hoorbaar was en ten tweede de ontiegelijk lange treinen met idioot harde sein bij overgang vlak naast de campground. Naar we konden niet langer blijven liggen want de asfalt hoorde we al roepen. Na douchen en ontbijt snel camper klaar gemaakt voor de lange rit. Uiteraard moeten we onderweg weer tanken maar gelukkig gaat de prijs per gallon iets omlaag in de bewoonde wereld. Het was vrijdag $ 4,78 en vandaag vlakbij plaatsje Butte $ 4,48 per gallon. Het was een lange rit met hier en daar berg op en berg af, Gemiddeld 95 a 100 km per uur kunnen rijden. Onderweg wat plaatselijke buitjes gehad maar over het algemeen redelijke rit. Gisteren hebben we bij Jim & Mary geslapen....... mooie campground met grote plekken tussen de bomen. Net aangekoppeld op water. licht en afvoer toen het ging donderen en hard regenen. Hopelijk spoelen we niet weg. Tot vreugde van Cor hoorde we vlakbij een lange trein voorbij rijden, ze zuchtte  en mompelde  ''Krijgen we weer zo'n nacht''. Het viel mee wat de trein betreft maar de regen hield het de hele nacht vol. Cor had niet lekker geslapen door de rugpijn wat af en toe gaat opspelen. Ontbijt, katte wasje en afkoppelen want we gaan weer op stap richting Yellowstone. Maaaar eerst ergens tanken want tank is zeker half leeg. Onderweg bij een rustplaats stopte een auto naast onze camper en stapte een man uit, redelijk gekleed en zeker geen zwerver of zoiets. Kwam naar onze camper en wilde wat vragen. Raam opengedraaid en gevraagd wat hij wilde. Kreeg een lul verhaal van gebrek aan geld om de reis met zijn kinderen naar huis te vervolgen. De chauffeur was ook een normaal iemand en reedt in een mooie auto. Ik was erg duidelijk met een No en Fuck off. We reden de rustplaats af  en waren nieuwsgierig of ze ook onze kant op kwamen. Groot deel van de rit hou je het toch in de gaten. maar verder hebben we ze niet gezien.

We hebben de tank onderweg weer gevuld omdat de prijs hier weer iets lager lag n.l. $ 4,48. Voor de Amerikanen nog erg hoog. Laatste deel van Livinston naar de KOA  campground was erbarmelijk slecht. Diepe putten van zeker 20 a 30 centimeter diep, nog nooit zo'n slechte weg gehad, zelfs niet de hobbelige weg (vakantie 1993) naar Bodie. Met pleister en plakband de camper weer aan elkaar getoverd. Op de campground was het erg druk........ drukker dan eerdere campgounds. Veel verklede jeugd tot 25 jaar....was er  ergens feest?  Nee, het is eerste pinksterdag en dat vierde deze jonge lui hier op de KOA. Jeetje wat zal het vannacht worden, geen trein, geen regen maar veel lallen en brallen van dronken lui? We wachten maar af....

Morgen gaan we eindelijk naar Yellowstone en hebben we drie dagen rust......