Maandag 16 mei - het is vandaag mooi weer, dus wandelschoenen aan en hiken

17 mei 2022 - Gibsons, Canada

Eindelijk is de zon doorgebroken en dan is toch wel weer heel anders. Na een lekkere douche onze wandelschoen aangetrokken een stuk naar het noorden gereden om te kijken hoe de stranden daar zijn. Het is een mooie weg met mooi uitzicht op de zee. Alleen jammer dat er weinig of eigenlijk geen stop plaats is van het uitzicht te genieten. Beide kanten zijn huizen gebouwd, sommige met een mooi uitzicht op het water en sommige zijn omringt door hoge bomen. Het is zeker geen straf om hier te wonen.

We zijn het eiland tot aan Garden Bay gereden om te kijken of we ergens een toilet konden vinden. Er was wel een soort pleintje waar de bevolking van dit eiland gedeelte hun boodschappen konden halen. Paar winkels maar geen toilet te vinden. Dan maar weer de terug naar Sechelt, een leuk dorp met meer meerdere restaurants en bars.

Na de nodige 'pisstop' zijn we naar het strand gereden en een heerlijk stuk gewandeld. Rond half vijf terug gereden naar de suite. Ons klaar maken voor de plaatselijk chinees die volgens de lokale bevolking erg goed moet zijn. vooral de Ginger Beef.

In het dorp aangekomen was het nog erg stil, ook bij de chinees liep het niet over van eetlustige mensen.

De chinees mag dan wel erg goed zijn volgens de lokale bevolking maar erg gezellig was het er zeker niet. Wat ons wel opviel was dat velen hun bestelling kwamen ophalen. Binnen waren er maar 4 tafeltjes bezet.

Cor ging voor Chicken met soft Noodles, ik natuurlijk voor de Ginger Beef. De drankjes werden in blik op tafel gezet, zonder glas maar met een rietje...... we kregen al de kriebels, hoe zouden ze het eten op tafel zetten, ook in blik. De chicken van Cor kon een weeshuis van mee-eten, het was een behoorlijk grote hoeveelheid. De schaal Ginger Beef was ook niet klein, veel beef maar geen rijst of nasi. Nu kijken hoe het smaakte, ik zag aan Cor de gezicht dat het niet lekker was. Het was echt soft.... totaal geen smaak aan de kip en noodles en nog koud ook. De Ginger Beef was pittig en lekker, dus een beetje hete saus toegevoegd aan bordje van Cor zodat ze toch nog iets naar binnen kreeg. We hadden het merendeel niet op en werd bij afrekenen gevraagd of we het mee wilde nemen in een doggie-bag. Doen we normaal niet maar in deze duren tijden. we gaan het morgen lekker opwarmen in de wok... met natuurlijk iets pittige saus erbij voor de smaak.

Na de toch wel teleurstellende ervaring bij de chinees zijn we lekker hot-tub ingegaan.

Hopelijk hebben we morgen het zelfde weer.

1. Hennie en Marian:
    17 mei 2022
    Wederom een leuk verslag fijn dat het weer beter is
  2. Barry:
    17 mei 2022
    leuk pa en ma geniet er maar, van kus van ons
  3. Herman Logger:
    17 mei 2022
    gaan we zeker ook doen...... deze week genieten we van de rust en natuur. Volgende 5 weken gaan op tour. Een kus en knuffel voor alle 4